Lördag

Återigen en kall dag på landet 
Svår motiverad till att hitta på något roligt.
Stallet fixades och sen blev det lite städ i huset😵‍💫 inte mkt skoj här inte 
Hästarna har tvångsvila.. jag bara orkar inte försöka frysa ihjäl .
Håller dem just på nivån att dem har en grund.
Den nya hästen är ännu utan namn.. hittar liksom inget passande. Så då blir hon bara "nya" … 
Har minskat lite häst antal på gården vilket faktiskt märks i mitt dåliga samvete.. hinner med dem vi behöver för verksamheten och våra egna.
Hinken var den som for först.. han verkot Ha fått ett bra hem eftersom det inte hörts något 
.. det var ett stort steg från min villhöver zoon.
Han hade nog allt den hästen.. förutom lite för mkt power för barn…
Snygg trevlig hoppade som en miljon 
Gick att göra allt med 😍 
Ser varje dag på målningen jag fick på honom av en kund från hotellet .. 
ett fint minne ❤️
Andra hästen ut är Adele .. hon åker när tillfälle & väder passar.. 
det är en definitivt min sort av häst 
Lätt lärd , enkel att bygga,, positiv till jobb både i ridhus & skog 
Mkt lik min krukan.
Men Absolut ingen ridskole häst!
Hon behöver sin egen människa , nån att lita på och bygga förtroende med.. 
matchningen vi nu glr blir bästa tänkbara för henne.. jag kommer bli avundsjuk av resultatet .. det är jag hyfsat säker på. 
Hon kommer bli den bästa kompis i skog el på banan .. det blir helt ✅ 
Kvar står jag med hästarna vi har.
Ja jo den nya gröna .. hon har potentialen för vad vi söker,, men rom byggdes inte på en dag. Kanske efter sommaren att det passar utbildningsmässigt att få vara en i teamet med dem andra stjärnorna i stallet.
Väntar på dagen 🙏
Ett steg i taget bara.

Några tankar från gungstolen och med kaffet i hand 
Ha en fin lördag 
Ta hand om dem som betyder något runt dej!

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0