Så var det MAJ redan

Oj vad tiden går fort.
Jag har varit ledig i snart 2,5 vecka 
Inte ett enda pass på hotellet.. undrar just om jag minns hur man jobbar 
Skönt på sitt sätt ,, hunnit med lite på gården 
Men hur mkt jag än kämpar så känns det som att det rasar i andra ändan
Nån planka här .. en dörr där.. en panna .. en mindre bra häst .. grus på fel ställe.. en maskin som är på service.. ja ni vet.. 
nuförtiden så har jag vant mej… du kommer aldrig ikapp.. 
bara sätta sej & njuta av dagen. 
Samla kraft & ta tag i det som behövs & ligger högst på prio listan 😋😜
Idag tog jag tag i mej själv 
Cycklade till gymmet & körde ett rygg pass och cycklade hem 🏡 
Skönt men man märker att det var ett tag sedan dem musklerna jobbade.
Men lite rörelse behövs oavsett ..
Idag blir det ett häst pass för hesse .. 
så kul varje gång. Tufft att bli sågad men så nyttigt att bli coachad åt rätt håll …
(null)

En kaffe i soffan innan dem små ska få en promenad utanför den trygga gården..

(null)
Svante har gjort stora framsteg.. & igår skrattade jag så jag höll på att krokna… 
När man väl lärt dem bli longerade på röst komandon så fungerar det även med ryttare..
En på Lina innanför & den andra ponnyn på utsidan av volten med ryttare 🤣🤣
Allt jag sa fungerade klockrent tills jag var tyst … 
Så nu är det läge för nästa steg av inridningen .
Kommer bli så bra .. nästa lektions ponnys på gång 

Ha en fin dag 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0