Då var vi EPA ägare oxå

Så det kan gå… trodde aldrig att jag skulle gå på den … att faktiskt köpa en EPA. 
Men vad sjutton gör man inte för sina ungar…
Så där stod jag… försökte få hjälp av den med kunskap som borde varit Intreserad… men som alltid. Inte ett enda svar 🤷‍♀️ och det är fel väg att gå…
Så jag fick läsa på , höra mej för,,
Kikade runt & blev halvt ihjälskrämd.. 
hur mkt har dem inte rullat dem sakteliga sniglarna på vägen… hur slitna var dem inte invändigt.. hur många mil fanns på mätaren.. så rostiga.. hur sjukt mkt kostar dem inte!!
Vägde fram å tillbaks… är det värt att själv äta mer gröt? Det är både billigt & nyttigt. JA!
Att ha killarna nyktra bakom ratten än vid sidan av föraren full .. Alla dagar i veckan JA!
Att se vars bilen är och vilka som åker & vilka som umgås.. istället för till fots el cykel och massa bus! JA!
Att se glädjen i ögonen…JA!
Att hoppa över egna kostsamma grejer och istället köpa TONING till rutorna( väldigt måste  ha grej ) JA!
Det blev så många JA så …..
JA!!! 
Jag städar och ställer mer än gärna upp med ett fränt garage att hänga i.. en gård att skruva på.. ett par hundringar mindre i min ficka.. flera extra dagar på jobbet för att ha råd ..
Alla dagar i veckan värt det!
.. 
så länge jag kan kommer dem först!
Före allt annat!! 
Dem är små så länge jag lever. 
Sen måste dem växa upp efter det 🤪

Så här står jag med en 
Nissan kung cab navara 
Full service bok
Under 20 mil 
Hela säten 
Bra dunka.. väldigt viktigt.
Nästan ingen rost 
Det mesta servat eftersom ägaren var mekaniker ..
Bra prutat på priset 

Lite smått som saknas 
Finns något kallandes 
Mudders.. ju större desto bättre hörs det som.
Nån form av ljusramp ska visst va bra att ha.
Säkerligen lite annat kul oxå..

Hur som så är grabben nöjd & då är det värt varenda skavsår i öronen och långa diskussioner.. 
hoppas andra föräldrar oxå tänker som jag.
Bilden får vi ta nån annan dag 

Tjingeling 👋 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0