Redan mitten av juli

Det blåser nästan storm ute,, blomkrukan blåser omkull & efter tredje gr får den ligga tills det mojnat.
(null)
Man ser på träden att det blåser.

Jag återhämtar mej efter en jobb helg i ett fullsatt hotell med gäster från alla hörn.
Sjukt glad stämning,, glada bilentusiaster som minglade runt med rocka Billy musik i högtalarna. 
Bilarna gled sakta förbi på gatan och vad jag hörde var det nära rekord många bilar.

Förundras över att folk i tre långa dagar orkar med att inta alkohol 🍺 
Hur sjutton orkar dem upp .. grymt jobbat.
Själv vaknade jag bakfull varje morgon 😵‍💫 utan att ha druckit en droppe 🤷‍♀️
Åldern tar nog ut sin rätt…. Det var grymt med steg i räknaren.. mellan 25-30 tusen /arbetspass 

Idag blev en dag i matlagning .. både lunch & middag klar .
Så vi bara behöver värma när hungern kommer.

Jag har sakteliga startat med att uppdatera maskinparken… och den gamla klenoden David Brown är såld & jag söker med ljus och lyckta en ersättare.. 
ingen dyrgrip.. bara en motor till vedklyvning & hösträgning.. bevattning..
Få se vad det blir .

Finns så mkt som behöver piffas nu.. känns som att mkt faller isär av ålderdom .
Och timmarna på min klocka verkar gå fortare än mej.
Och då hamnar jag i slowmotion och inget blir gjort.. tidspress ger mej oftast en knuff framåt.. så det lär väl bli fart På Onsdag när jobbat kallar .

Kram på dej 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0