Återigen är kylan tillbaka

Det bet rejält i fingrarna när hästarna skulle ut.
Varför kan inte vintern släppa in våren nu?
Helgen har varit full proppad av allt möjligt
Och givetvis totalt noll på vilo fronten..
Så igår råkade vi desutom ha skoning på hästarna & ridlektioner 
både som jag höll & som jag red.. 
länge sedan jag desutom red dubbel lektion själv.. brukar göra så då å då 
När behovet av instruktioner av ridskole häst behövs och jag trampat fast i min planering
(null)
Cellana njöt av värmen en stund före ridning.

Hela sportlovet började förra veckan med huset fullt i kidz.. det har varit fullt ös och massa matlagning 😬
Njuter av skratten .. dem har riktigt roligt.. 
härligt att höra dem glömma pandemin..
Flera flera timmar utomhus varje dag & ja det har varit trötta killar innan ens dem hunnit få huvudet på kudden.. 

Vi lite äldre har spelat lite sällskaps spel & insett att det fanns ord som dagens ungdomar knappast hört 😝
Trodde inte sällskapsspel kunde gå ur tid 🤪😂 snacka om nya tider.
Ord som kallas udda klädesplagg -
Mamelucker .. det är väl givet vad det är 🤷‍♀️
El ännu bättre 
säkerhetsväst 🤔🤔 
Mer vanligt på alla fronter idag .. än udda 😉
El vad som går på batterier... freestyle 😂😂😂 en självklarhet i min värld 
Frågas det av en yngre så har dem inte den blekaste..

Nå mkt skratt blev det 

Ha en fin vecka 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0