Onsdagen 18/3

En typisk onsdagsmorgon men ändå långt ifrån
Igår var en dag med ordentligt kortisol påslag.
Andan gick ur mej både en och för många gr.
Detta jävla världskrig... tomma tysta tankar alla slåss för sin egen världfäl, sin egen framgång!
Klappar sej på axeln & livnär sej förhoppningsvis på nån mindre begåvad .
Folk ser sej över axeln vid minsta hostning.. kom inte å testa nys någonstans .. ler..
Dem bunkrar konserver & mat 
Men toapappret det går liksom inte in ännu heller... varför?  Vi har ju allternativ i mängder i Sverige.
När/om epedemin släpper kommer folk då att äta sina konserver är frågan? Kommer det användas? För det är ju inte den vanliga Svensson maten tänker jag 🤷‍♀️ åtminstone inte förstahandsval..
Skänker vi bort det då? Gratis? Till länder & människor som inget har!
Vi lever i överflöd i mycket.
Personligen har jag inte bunkrat överhuvudtaget.. sommaren är på väg & blir kontentan att gå back to basic nu för svenskarna? Är det på riktigt läge att se över livsstilen & den materiella hysterin.
Kanske odla sin egen potatis, tomater,sallad
Börja nu redan vetja! Så kan du lägga din oro åtsidan medans du knåpar med jorden & gödsling,,, planering av vars det ska finnas.
Det kanske är denna sommar som alla hus blir ofantligt mysiga med växter och odlingar
Kanske nu mer än någonsin det föds fler barn än på länge.. när krisen kommer är det dem du verkligen älskar som får din uppmärksamhet och närhet..😘 det kanske är en mening med allt!
Själv har jag än en gång insett hur bra jag faktiskt har det!
Jag kan lätt utan att titta på klockan ha myst på en hel dag utan att vara i folkmassor.. 
möter lite lagomt med människor om dagen
Är ingen stor fan av att springa å handla varken i köpcenter el mataffärer 
Får tvinga mej dit.. så hyfsat åtsidosatt här på landet.
Lukas har tagit hem skolböckerna och jobbar på hemifrån med intresse för det ! till o med!
Inget ont som inte har med sej något gott!
Dotra fick sin skola ner stängd igår och jag kände bara att..jävlar!! jag lägger mej här å nu!
Men efter lite betänketid med den bästa terapin i världen 
(null)
(Skit förgörs med skit 😝)
Så var det några samtal bort & löst.
Iallafall för denna gång!
I dessa tider vet vi ju inte hur morgondagen artar sej..
Livet är skört nu
Du vet aldrig vad morgondagen har att komma med.. det är tuffa tider.. mer för vissa .. mindre för andra..
Det går inte sluta leva,, men det går att uppskatta livet och det du har 🤗 
Berätta hur du känner och ge av dej själv..
Vänta inte på morgondagen utan lev i nuet.
Oj vad jag har skrivdiare tydligen🙈
Men som sagt 
Ibland måste man våga kasta sej utför stupet
Och nästan krascha innan vingarna lär dej flyga ❤️❤️

En sak jag faktiskt funderar på 
ÄR att läsandet av bloggen är högt
Men vilka är ni?

Ha en underbar dag mina vänner 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0