Vilket väderomslag

Dagen har kantrats av några suprice igen !
Både bra & mindre bra.
På väg hem från jobbet såg jag nått sprattlande i diket ...nått som rörde på sej
Bromsade bilen & vände om 
Mkt riktigt så var det en farbror av äldre valör som plogat snö med sin snö räv.. & ni vet hur gamlingar plogar.... över vägen & bygger en "bro" på andra sidan vägen i diket.. det har jag sett åtskilliga gr.
Men denna gr var det mindre lyckat, för snön var mjuk & hade gett vika och då ligger man där & kämpar ! Även en ungdom hade nog fått jobba 
Desutom låg han över plogen 🙁
Nåväl jag vände på han och tog och drog upp han ... krafterna var rätt slut & jag får sådär ont i hela kroppen av att se äldre människor i skicket när dem inser att kroppen inte är pur ung mera... 80 år är gammalt & två timmar snö plogning är tufft...
El så hade han legat 2 Tim .. vet inte 100..
Fick nätt & jämt leda in han på bron till huset.. för nä du .. där gick nog hans stolthet..
Hoppas allt gick vägen sen.
Bad en bekant åt han göra ett besök på eftermiddagen för att kolla läget!
Men nått som gjorde mej smått fundersam var att medans jag stannade bilen och vände 
Så körde det minst tre bilar FÖRBI!!
Och hur många innan mej???
Vars är världen på väg!!!!
Tänk om det varit mörkt ute? Kallt? 
Gått fler timmar?
Fy vilken tur det gick så pass bra ändå!

På tal om vädret... snöade på morgonen rejält.. slog över till regn på eftermiddagen i resultat att alla elever inklusive jag är plask blöta.. eftersom vi ändå valde att rida i djupsnön på utebanan...
Men nu sista timmen har det slutat regna & istället blåser det av bara f-n !!
Så undrar vad som bjuds på i morgon 😝
Och på jobb fronten har jag ett stort mission att lösa.... tre as tunga nya maskiner ska in och ner och tre maskiner upp och ut 😖

Slutet gott allting gott 🤪
Jag har vad jag gör...
Om inte brukar det ändå bli så...

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0