Inget blev som tänkt

Vaknade tidigt med schemat klart för dagen.. eller den var redan klar innan jag somnade igår...
Det där med att försöka planera in todo är ju helt hopplöst .. inte mkt jag lärt mej med åren!
Slarvade återigen med frukosten bara för att jag kunde... blev smörgås & kaffe .. 
hur gott är det igentligen? Inte alls när man redan innan funderar om det ändå blir bättre energi av gröt & proteiner.. jaja. Tur jag bara lurar mej själv 🙈
Väl ute inser jag redan att schemat i huvudet är ett minne blott..
Det var vitt!!! Vitt överallt! Hade jag varit 10 hade jag jublat av glädje!
Nu var det mindre jubel & mera allvar..
Stön å pust å klamp & äntligen var samtliga hästar i hagarna.. redan nu var det lite väl varmt & tanken på att ta en paus fanns.. men sitta ner .. no way!! 
Men i traktorn där är det ju okey att sitta.. 😅nytta med nöje..
Slunga snö kan ju tyckas vara kul... säkert om du får betalt... el gillar köra runt i ett moment22 projekt..
Jag körde & körde & körde och funderade på om det ändå inte kommer en dag när det blir kul???!! Inte gillade jag jogga heller innan det tråkiga blev kul.. 
el längdskidor. Skolans mardröm.. till att faktiskt längta efter att åka!
En dag kommer skotta snö bli kul... 
det måste bli det.. 
bara fortsätta härda ut i skramlet och gasandet medans snön yr...
För visst är det roligare med traktor än att skotta med snöräven för hand..
Hela stallet blev mockat och klart när jag kom på att den nya mamman i stallet minnsan behövde ridterapi 😅😝
Sadla ponnyn deras & min krukan och därefter ut på skritt tur i den vita världen..
Hon var rätt lyriskt säker på att ponny köp var det bästa en dotter kunde få 🤣🤪😂
Och jag var nöjd över att få skritta runt min nyslungade väg 🙄😋 
Det är ju bäst å använda den innan den snöat igen !!
(null)

(null)

(null)
Sen kunde jag bara inte motstå samma slinga själv innan duschen...
Dessutom gick jag av slingan några gånger och körde puls träning med snö över knäna 🦵💪❄️❄️
 
Fast även det var väl rätt onödigt med tanke På att jag ligger i en soffa med matkoma efter en mysig fredags kväll med killarna..
Jag får nog ta mej själv i kragen & sparka i baken och ta tag i kosten & göra nått åt mitt slarvande... en månad på rätt kost ... tror det borde ge mej mera energi!!!

Det får bli februaris mål 

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0