Fredag hela dagen

Känns som en rätt bra dag att bara ta det easy & kanske till o med bara slappa i soffan!
Försöka njuta av livet i all enkelhet ✨
Det rullar rätt snabbt nu & kan vara så att jag inte till 100 hänger med riktigt.

Har några 4-benta vänner som ska ut i världen & hitta sin bästa vän,sin livskamrat 
Just den där människan som gör allt i sin makt för att ha så underbart roligt man bara kan ha med en häst 🐴
Den bästa tiden på året är nu för köp.
Det ligger lågt i prio att skynda sej .. man har massa härliga månader framför sej att hinna lära känna varandra ..
Många timmar i stallet med att rykta & mysa ihop och långa promenader ikläd as mkt kläder ute i terrängen 
Knastrande snö under hovarna i ett vitt landskap 
Där ute mår hästen bäst och ryttaren får sin energi 👐
Det är nu jag bygger styrka på hästarna
Intervaller & mkt bommar
Sen mot våren läggs träningen om på en helt annan grund.. då blir det kondition & förhoppningsvis banhoppning el dressyr för dem som ska iväg på tävling.
Det låter så bra.. riktigt nice
Men sanningen är många timmar planering
Fruktansvärt mkt skit skottning
(null)
Städning av stallgångar så sopkvastarna ryker
Smutsiga kläder... skitigt och alldeles underbart 😬
Har sagt det förr  & utan hästarna hade jag inte stått där jag står idag 
Dem har betytt mer än någon kan ana!
Det finns nog bara två motparter som är fantastiska att berätta allt för , eller bara gråta ut ..
Det är hästen .. den berättar aldrig vad du sagt & står ändå kvar vid din sida i vått och torrt 
Sen är väl en Kille ungefär lika 😂
Han lyssnar inte så då berättar han inte heller
Och gråter du låtsas han inte märka det utan fortsätter i samma takt som innan..

Jag väntar med spänning vad min fredag har att komma med 💋

Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0