Ponny mammans uppgift

Jag har just haft en ponny mammas wake up 
Hur var det nu...
Jobba jobba jobba 
För ponnyn är inte gratis ,, folk tror nog det förvisso.. verkar det som, men det är en annan story!
Nu råkar vi ha två som går på tävling..
Jag är inte det minsta avis på det 🥴
Båda mina egna är inte där helt enkelt,
Vi ligger mellan två världar just denna säsong!
Jobbade natten mot tävlingen & fick ett par timmars sömn innan jag vackert klev upp för att leda ut hästar & ponnys till sommar hagarna brukar bli 2,8 kilometer om jag inte får hjälp.
Sen är det bara backa upp transporten och koppla på.. se till att den är inställd för två olika ponny kategorier & givetvis var ju bilen tankad 🙄
Väl på plats på tävlingen är det bara att lasta ut & iordningställa en i taget.. sen får man gärna vara både transport vakt & kika på framridningen & checka läget för vilket ekipage som är näst på tur ut i kollekting ring 🤪 vara på tre ställen på samma gr är ju toppen 🙌 som tur har ju barnet en far oxå som hjälpsamt kom å vaktade treiler mellan filmningarna på ritten.
(null)
När all ridning är gjord är det bara att inte glömma hämta protokollet ( bedömningen) från sekretariatet .
Popup butiken är min värsta fiende på dessa tävlingar ... presis som vilken hästbutik som helst.. finns allt jämt något som behövs!
Just som denna dag.
Ridbyxor med mobilficka är ett stort måste.. att det dessutom är från billigaste sidan gör ju inte saken lättare 😜 pikeur ridbyxor är ju skinande måste ha!
Jag förstår... jag vet känslan.. as snygga.. 
och inte kunde jag väl säga nä 🙈
Just som vi rullar hemåt ser vi våran stallkompis med sin häst... oj och hoppsan så klev min ryttare ur bilen för att finnas tillhands.
Så där rullar jag hem själv , tar ut ponnys och iordningställer knopparna
 så dem istället ser ut som små Barbie ponnys 😍
(null)

(null)
Små curly ponnies 😜
Jag mockar ut släp och lyfter in sadlar och utrustning 
Släpper ut dem i hagarna & undrar hur detta gick till 🤷‍♀️🤷‍♀️😅😂😂
Kommer på mej själv med att ha läst om ponny föräldrars insikt 🤔
Och just kunna reflektera till hur det är ...
Dem tre B måste det ju vara
Betala
Bära
Bara finnas till när det behövs 🤪


Kontentan av tävlingen var toppen nöjd ryttare som nådde mer än sina mål för dagen 
Och nöjd mamma som blev curling mamma för en dag..

Äntligen måndag 😝

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0