När är det så

När bristningsgränsen är nådd, om den är det, 
Eller hur vet jag det? Går den att ta på .. el kan jag helt enkelt flytta den framåt ...el gå runt men då står den kvar där den står & är gränsen accepterad isåfall...
Nu börjar även mitt tålamod att sina

Det är otroligt mkt som snurrar inom mej,
Livet bjuder upp till berg & dal bana titt som tätt.. & du blir inte tillfrågad utan det är bara snällt sätta sej i tåget & åka med... tills den stannar igen.
Frustrerande värre 😖

Jag har lärt mej med åren att jobb lönar sej, det är orsaken till framgång.. men till vilket pris?
När har jag rätt att ge upp.
Att inte behöva köpa allt som kastas över mej,
Att inte behöva vara stark, hela tiden.
Att be om hjälp.
Klockan har bara 12 timmar att spela på
Ett dygn 24
En vecka är 7 dagar 
Och vad gör man på sin tid? 
Jobbar för framtiden har alltid varit min tanke.
En klapp på halsen på hästen där jag kan konstatera framtidens pension 
Den gamla byrån som kan bli som ny 
Maskinen ingen använder som kan ge tillbaka resurser som är utlagda
Den övervuxna ängen som inte mera brukas pga alla "fel" men som ger djuren föda
100 lappen som lätt omvandlas till veckans bästa affär.
Hästen som ger mej huvudvärk i 3mån innan jag knäcker hur den fungerar & sen blir en favorit 
Det jag menar är att i varje liten handling finns en väl genomtänkt tanke på framtiden.
En väg fram ett mål 
en dröm 
en vision.

Ibland är bara utmaningarna för hårda för tuffa för mkt...
Det är då benen viker sej för en stund
Det är då även jag måste be om hjälp.
Fast det känns som en svaghet.

Det är då allt känns upp å ner,
även jag blir svag , för svag för att ge upp , för svag för att be om hjälp, för besviken på livets berg&dal bana .
Det är där & då det enda jag behöver
 Bara är just en klapp på axeln & en kram om att tåget stannar även denna gr.
Att allt har en mening som faktiskt är värt det.
Att jag inte behöver kämpa utan kan åka med frivilligt.

Det måste finnas ett skäl till allt..
Jag är trött nu... grymt trött..saknar livet..saknar meningen .kärleken.. & gemenskapen.

(null)


❤️
Ta hand om varandra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0