Oboy vilket vackert väder

Åh vad det var längesedan vädret tillät full galopp i snön bakpå fälten ... puder snö och lagomt allt..
Första rundan hade vi små popcorn under oss ... asgarv... en liten grå som raskt försökte köra om i inner spår med snö till magen .. tur ryttaren kunde se det positiva å tjöt av skratt..
Jag tjöt inte lika bra då mitt popcorn poppade hejvilt för att inte missa sin chans att galoppa fritt 🤷‍♀️🐴
Det var två svettiga hästar i stallet sen 🙌🤔
Det var så kul så det blev en runda till med ett gäng ponnys dem var sega ända tills vi kom över bäcken... sen satt vi på två travare igen 🥴😜 lass har jag nog aldrig sett sträcka sej så ... & siljas ben lyft var extrema ,, otroliga rörelser & vilken träning att sitta i det tempot .. shit vad kul det var...!!!
Sen kom mörkret & jag hade slut på tid...
Så det blev ett snabbt pass på lina i ridhuset för cellana ,,, men hon njöt rätt bra av att löpa fritt! 
Tänk att -8 kan vara så glädjefullt & roligt efter -30 🤭
Denna vecka har även kantrats av små öden.. 
luftstrups förstoppning & kolik ... det är mkt som kylan kan ställa till med hos hästarna..
Vi har rett ut båda två .. & jag har lärt mej både ett & annat denna veckan..
Det är okey med motgångar bara man plockar dem bästa bitarna & ser det positiva det gav !
Den inställningen är det bästa jag lärt mej under mina möten i livet 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0