Jag lär mej långsamt

Jag lär mej sakta att förstå hur andra tänker & känner 🤔
Att det jag tycker ....
kanske har en totalt helt annan vinkel ur andras ögon.
Det förflutna har en stor betydelse och antagligen så mkt större änn jag någonsin skulle vilja erkänna för någon.
Vi har alla målsträck i livet för bra & dåliga saker ..
Jag har alltid fokuserat på olika delmål 
När jag vill ha något, har jag bara gått "all in"
Inte elakt men bestämt!
Vad än jag tänkt mej så har jag alltid rott båten i land.
Men jag har svårt att ta på mej något där jag inte har inspiration el om jag vet att risken att inte genomföra det finns 🤔
Det är knäppt jag vet men självbevarelsedriften träder in 🙈
Misslyckas är ju oxå en otrolig lärdom😘
Man måste promenera på båda sidor av gränsen för att kunna välja och lära.

Igår hoppade jag cellana på egenhand i ridhuset. 🙌
Hur förtvivlad var jag inte första tiden efter varje gr jag suttit i sadeln...
Hon är ju lite för bra & för känslig för en taskig pilot i sadeln...
Men även där kan jag känna att jag faktiskt gått en yttepytte liten bit framåt i träningen.
Jag har tappat min egen träning & ridning då jag låtit alla elever få ta min tid & energi.
Det är ju bra på så sätt att :
Det finns inget så härligt som att se en elev med en självkänsla av stål,, kliva ner efter lektionens gång!
När dem med dem där speciella stegen leda sin häst mot stallet.
När skrattet når andra ändan av stall el ridhus.
Det har varit något jag glidit på...
Men jag känner nu att jag har glömt mej själv..
Att bara träna andra & aldrig säga nä el stopp för att frilägga min egen tid
Det tar ihjäl mej långsamt...🤔
Klart jag älskar träna dem 
Men nu måste jag tänka på vad jag oxå mår bra av.
Tillbaks till träning & tävling 🐴🐴🐴😍
Till familjeliv & kompisar 
Till att klara av allt själv.
Jag brukar ju säga att det jag inte kan göra själv är inte något jag behöver kunna 🤷‍♀️
Men kollar jag bak har jag ju glidit iväg å låtit andra göra vissa saker för enkelhetens skull
Nu är det slut på det...
Jag ska bara göra det jag klarar själv & minska lite på annat som tar min tid.
Det blir kanon med energi & vilja framåt då!!!

Krukan är på gång tillbaks efter sin vila som kom efter popcorn härjandet ....
Vi travar & skrittar & det börjar vara dags för galopp...
Utebanan är strax tinad och vi ska njuta av en fantastisk vår & sommar!

Hemma är renoveringen typ klar ❤️
J har gjort ett fantastiskt jobb,,, det är så ljust & fint så jag njuter varje gr jag kommer hem el sätter min fot i hallen...
Lycka med lampor och golvvärme 🙌🙌
Kläderna är sorterade med stall i en garderob & vanliga i en ❤️
Förr hängde nästan allt under trappan och stöket var ett faktum!

Solen skiner i dag 🌞
Men även solen har sina fläckar.

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0