Glad påsk 🐥🐣

Det är bara påsk en gr om året ....
Så att vädret igår var fantastiskt var ju 👌
Det torkar på rätt bra ute jag tror inte det är så mkt tjäle alls.. för vattnet försvinner nämligen fortare än normalt

Igentligen bubblar det inom mej & jag bara vill få bort känslorna på fortast möjliga sätt..
Men vilket är det lämpligaste sättet 🤔
Jag behöver städa ... & det ordentligt.
Min energi är totalt väck el så kommer & går den som en karusell på grönan 🤷‍♀️

Det som göms i snö tinar fram i tö.... 
enkelt & i lagom fart...
Bara plocka bort allt eftersom

Här i huset sover man eftersom man håller sej vaken sena nätter..
Den som somnar tidigt vaknar tidigt.
Så strax är frukosten i magen & kaffet drucket & med det så går jag ut i stallet& fixar bort dagens agenda!!
Visst har jag berättat om cellana😍😍
Hon är fantastisk att rida... jag kan minnas tillbaks på tuula träningar med glädjen i vad hon sa vad hon lärde mej..
Synd att min polett trillade ner först nu...ler..
På rätt häst är glädjen över dem små små framstegen dem som får dej att vilja lära mer...
Att kämpa tills du kräks om än det må vara att rida på natten när andra sover.. 
att kämpa med bristerna tills du knappt märker att dem fanns...
En gr sa hon nått jag inte faktiskt tänkte innebörden i....
Min tränare sa Aldrig två el tre gr samma sak, om samma brist.
När du ridit en lektion så hem å tänk .. analysera & träna ...
Det var nog efter att mina hälar inte satt där dem skulle 🤪 & frustrationen var ett faktum 😝 mer för henne än mej..
Jag trodde ju!!!!
Tro gör man i kyrkan fick jag höra 🤪
Tänk vad jag tog skit !!! men hur jag ändå längtade tills nästa gr!

Jag har nog blivit lite bättre på att ta emot kritiken nu , på så sätt att jag försöker låta bli att få den igen.
På gott å ont
Men vi är hyfsat klara till att börja flyga över hinder!!
Fast någonstans inom mej börjar dressyr banan hägra... hur känns det? Hur kommer man ihåg allt?
Hur fina hjälper kan jag klara av... hur läser man sej genom djungeln av bokstäver & tingeltangel?
Hoppsidan har jag ju lite koll på....
Men utmaningar är ju alltid trevligt..
Tål att fundera på !


Kram 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0