Det fanns en tid när jag trodde

Att tro är att inte veta!
När du minst anar det så känns sorgen som störst 
Saknaden är fruktansvärd. 
Jag vet att väggar kommer.. dem har gjort det förr.
Antingen har jag gått runt eller rakt igenom.
Har jag trott!!!!
Men tydligen har jag gått på och rakt över!

Jag har alltid trott att det finns ett val och du väljer den själv.
Ett val av handlingar ,,
Dem leder dej åt olika håll men målet blir detsamma 
Så länge grundbulten finns ... finns en vision ett mål.
Det är tydligen inte med sanningen i ögat jag längre kan uttrycka det jag trott var min väg
Att min barndom faktiskt inte lagt ett spår..
Jag har ju alltid sagt att du har ett val varje morgon 
Ett val att inte påverkas av det förflutna för det som varit har redan passerat .
Det är förbi borta gjort .. går inte att få ogjort!
Jag har istället tänkt framåt...
Vad vill jag uppnå idag? 
Vad är min målbild för stunden 
Oftast nöjer jag mej med att : 
Om jag gör en enda god handling per dag & möter människor som jag själv vill bli bemött.
Då har dagens mål blivit uppfyllt!
Ibland kan det oxå vara att lära mej något nytt 
Det är rätt lätta mål.
Där behöver jag bara vara uppmärksam på tex pratet i fikarummet 
Alltid någon som kan något jag aldrig tänkt på!

Så kan dagarna lätt rulla framåt...
Känna att varje dag å varje minut är värt allt slit all orkeslöshet & krokiga vägar.

Men helt ärligt
Är någon felfri????

(null)
Är det dags att öppna upp & kolla i backspegeln .... & jobba på det den visar
(null)
Eller blicka framåt även om det är rätt mörkt på sidorna & vägen smal som satan 
En jäkla massa träd i vägen som måste bit för bit sågas i bitar å läggas till ved och användas att värma livet 


Helt ärligt 
Finns det någon som är felfri? 

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0