Även ett rygg & axel pass avlagt

(null)
Och mer än någonsin saknar jag mina kläder mina älskade stallkläder.. dem underbart skitiga kläderna som vet exakt vad som händer .. vad som krävs för dagen!
Dem som är så skitiga så dem möter mej i den helt perfekta garderoben som är som gjorda just för mej & kläderna😍

När jag åker bort hemifrån ,,, från gården..
Från hästarna .. från jobbet. Mina vänner.
Mitt allt ❤️
Det är då jag inser hur mkt vi byggt upp...
Inte bara ett stall el ett ridhus..
Inte en gård jag kämpat för sen liten..
El en häst som blev många fler..
All tid som är  nerlagt i allt jag nämnt.

När jag ser det med andra ögon långt bort i från så långt att jag inte kan ta på det..
Det är då jag vet hur mkt kärlek som finns där ❤️

Men hur har jag tänkt behålla det så,,,
Vad är viktigast?
Att jag gör det jag mår bra av, el att jag släpper det som tynger mej mest!
Jag gråter sällan & aldrig.. det behövs liksom inte är min tanke.. för jag kan själv ändras & ändra på mej för att det ska bli bra.
Men när jag gjort allt jag kan & lite till!
Är det okey att bli den hanne jag är!
Svart el vit
Ingen gråzon... inga känslor... inga krav... inget tålamod.. inga el inget nått!!
Jag har byggt en rätt fin mur... ska jag lägga på locket och damma av handskarna & fortsätta mot målet.. vad än det må vara 🤔
Jag vet då att hästarna har en otroligt läkande effekt på mej,,,ja & på dej oxå om du vill... 

Alla mina fack är sorterade 
Jag vet hur jag vill ha livet..men jag styr inte allt på egen hand
Det finns en gräns för när jag lägger in den gamla jag
Och skiter i vad nån tycker å tänker...
Den är inte kul
Men den fungerar ... & riktigt bra för jag har erfarenheten med det!

Nu spyr jag en massa dynga !!!
Det är min trygghet som jag har abstinens till...
En varm mule mot min kind
En förväntansfull blick när jag går över gården med grimskaftet i hand
Ett par pipande popcorn ben i luften av glädje..
Ett sänkt häst huvud när jag är lite nere..
En ritt som känns som jag sitter på en rullande miljon 🐴
Någonstans att borra in min frustration & tårar utan dömande suckar el frågande miner...
Hästar är så mkt mer än ett djur på fyra ben ❤️


❤️❤️❤️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0