Krut burk o lite kraft

Vilken bra kombo
Suckar rätt rejält .... min ork att rida är nog sämre än sämst... trött troligen fast jag inte vill erkänna det .
Krukan är en höst kille med extremt behov av uppmärksamhet & arbetsvilja... mmm perfekt med en matte som har noll ork.. 
jag har kömpat, det är ju inte så att jag kastat in handduken  för att orken tar slut..
Men nån måtta får det vara på energin..
När den är över måttet då är den över måttet...
Han studsar än hit hoppar lite dit
Blåser och tjuter som ett knasigt sto... en evig ung Häst endast 11år suck
Igår gjordes ett tarpeet försök att Rida ute På ängarna 🙈🙄🤷‍♀️ hej bara 
Skrittade ap länge och böjde å bytte varv å flyttade sidvärtes osv...
Sen då nästa gångart var på gång så tjöts det å flög ben här å där 😂 tänkte att jo jo vänta bara ... 30 min senare exakt lika pigg
Då är det väl bara galoppen då & absolut var han med på den oxå
Där spexade han rejält ... pip & byten & mkt över mark 😖 
20 fattningar senare ser jag att helvettet är på gång!
En tapper jägare utklädd till buske typ 😯😳 ni vet kamouflerade kläder 
Smygandes ner i ett dike för att lurpassa rådjur el räv....
Nä fan så kul ska jag inte ha
Gav upp skrittade hem och första gr fick jag kliva av hästen för att förbise en gratis flygtur 😝😂😂
50min ridning och absolut inte trött någonstans ....
Idag var det dax att tömma lite mer!
Byggde ett räcke av plank på 80 som jag låg å rullade på i volt bra länge... mindre pip o lite följsammare häst... inte lätt inte med den spänningen han bedriver nu.. som en ståltråd 
Minsta lilla ljud så är det studs å pip.. han är en valack dem piper inte 🙈 men krukan kan!
4 bommar och klockan oxå men oj oj mkt häst måste jag säga!
Han är rätt billig nu🤔 spesielt som jag varit sjuk i 4v 
Men ändå kändes han mer nöjd över livet idag än tidigare dagar 
Kanske kanske har jag mindre energi framför mej 🤷‍♀️

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0