En trip ner igår

Jag har inget att klaga för ... men igår var nog bägaren överfull... 
jag var ordentligt ledsen,det var tur det var min lediga förmiddag & att jag fick stallet själv för att reparera lite kaos inombords ❤️
Jag var på vippen att stanna hemma , sjukanmäla mej kändes bra... men sällan jag ger upp.!
Åkte till jobbet & rätt duktig är jag ändå att vända dem tråkiga knivhuggen åt sidan.
För väl där så inser jag hur kul mitt jobb är & vilka fantastiska människor som jag möter i vardagen, och vilken stöttning mina Vänner är! Dem backar inte.. inte ens när jag inte håller fasaden uppe eller styrkan är på topp!
Det är riktigt skönt att veta ❤️
Jag hade riktigt kul på jobbet och klarade av dagen bra med tanke på starten av dagen 🙌

Det är en berg o dal bana likt en karusell .. glad arg förbannad besviken och nöjd...
Allt får sitt fack,, jag sorterar rätt bra nuförtiden.
Det viktiga.. det onödiga.. känslorna.. glädje.. sorg..besvikelse.. kärlek.. avundsjuka.. knivhugg... vänskap... häst ... jobb... kompis..
Vän... familj.. allt har sin prioritering..
Ett sätt att tolka .. att ta vara på energierna som finns där.. äter du el bjuder du.. 
när människor kommer in i mitt liv & jag valt dem .. då gör jag det för att jag vill det.
Och då finns jag där ..jämt... oavsett.
Väljer jag bort då finns en orsak.
Jag ödslar ingen tid & tanke på det förflutna..
Jag lever idag & drömmer om morgondagen..
Att leva som en gås är bra.!
Men kniven i ryggen den gillar jag inte.
Hugg . .. varsågod ! Men gör det rakt o tydligt.
Att snacka bakom ryggen är rätt trist. 
Det skadar På fel sätt.. inte på det negativa sättet utan den är kvar nu, sen å flera år framåt... jag säger inget,,, jag vet... men är tyst & handlar där efter!
Men igår blev en av mina första riktiga utmaningar på länge länge...
Att höra,att veta,att känna... 
men gårdagen är ett minne blott 
Jag observerade och pantade i minnesbanken
Det var bra med en dipp... långt ner..
För nu känns det stärkande istället!!

Så pass så jag fick lite vind under vingarna igen!
Det tuffa är ibland det som ger styrkan !

❤️❤️

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0