Blir bara bättre å bättre

Alltså jag kan inte glömma huvudvärken jag hade på första träningen för Ted .. att försöka förstå alla termer all ridning alla hästar som fanns överallt... ja det är ju inte bara fördelar att ha eget ridhus ..det blir ju rätt snurrigt med ekipage i vägen 🙈
Spesielt när du inte har en blekaste om vad en trippelbarr är El fransk oxer😂😂 
Bara ordet kombination å tre kombination..
El begreppen taxering bjudning teknik hoppsteg  375m tempo 400m tempo osv 
Huvudvärken var total .. fanns inte en sekund av energi kvar...
El bara köra dit bilen med häst å treiler själv 🥶 lasta i lasta ur .. hur beter man sej ute i hästvärlden.. Jesusamalia.. det är till o med svårt att försöka beskriva hur svårt allt var..
Men viljan att lära mej blev bara intensivare👌
Idag var första gången jag på riktigt fick så många framsteg bekräftade.. jag tränar rätt.. det ger resultat nu.. 120 känns okey. Inte skrämande .. byterna sitter.. korsgalopperma ett minne blott.. & jag VET att svara på om något är ändringsbart i ritten..
Det är då himla skoj.. jag bara väntar å längtar att få en till häst att rida .. en läromästare som jag kan få äran att jobba vidare på min dröm..
Den dagen kommer.. 
för även när jag hittar hästen så måste jag presis som med krukan ge det år av tid att utvecklas ihop.. att ha så roligt så jag längtar till nästa dag i sadeln🥰🐎
Träning ger färdighet ...
Mer timmar i sadeln ..
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0