Lite flax

Inte kan jag förvänta mej att saker flyter inte.. 
jag höll ihop igår. Men inte långt ifrån glad över ponnyn på tre ben..
Gjorde det jag kunde ,, sov på saken & kände en lättad känsla på morgonen.. 
undertiden gröten koka i micron sprang jag ut i stallet till halta lotta och insåg att jag har fyra ben på ponnyn igen 😳... lite flax!
Svullen dock ännu!
Med en snabb konsultation med min bästa veterinär kom vi fram till att det var grönt att transportera hon till slutmätningen i boden!
Väl på plats blev mina 145cm Köpt ponny ännu  mindre än den 0,5 cm som försvann vid urlastningen av grisen i säcken 😂😂
Du ska veta hur mkt pengar som läggs i häst branschen .. ett par cm är väl inget 🤪 bara pengarna kommer in på kontot och affären blir gjord ...ler...( passa dej för häst förmedlare)
Nå en halv Cm hit el dit det bökar jag inte om..
Nu blev mina 145 ...143 😝🤪 
Jag antar att jag tvättat hon lite för varmt och borde ha torkat henne plant ..
Torktumlare är inte att rekommendera ..tydligen krymper dem lite 🙄
Ingen big deal!!!
Hon har fyra ben & blev kikad på av veterinär så nu väntar skritt jobb 7-10dagar och jag hoppas på flax .. 
hon behöver stärkas så skritt blir perfekt😘

Jag är rätt omtumlad och trött och längtar efter en annan tid en annan värld och energi 
(null)


(null)
Livet på landet i Mattila är rätt annorlunda 

Kan inte mer än känna igen mej i Pippi Långstrump i bland 😝


Kram om du behöver


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0