Old school det bästa sättet å lyfta

Jag har haft möjligheten att ta hit en tränare från söder. 
En riktig old school instruktör.. hon är inte last gammal, det är inte så ja menar!
Men sättet å lära ut 👌🐎
Hon vet vad hon gör och det hon gör ..gör hon suveränt bra!
Mitt mål med clinicen var att lyfta var och en utifrån deras nivå.. inte från mina ponnys kunskap el utbilda dem !
Jag önskade hon skulle lyckas se det från ett annat perspektiv eftersom många inte satt på egna hästar..
Men Gunilla var redan före mej i det! 🤣
Jag kan inte se ett enda ekipage som gått härifrån efter tre dagar .. gå ut utan att ha lärt sej något nytt.. på ett humant sätt för hästen.
Det växte fram otroliga tjejer som självsäkert helt plötsligt red sina hästar & ponnys utan pisk utan sporr utan något som helt problem 😍
Det är lätt att lära när man får rätt hjälp😃🤭
Samtliga ekipage red utan för sin komfort zon på sin häst! Varenda en!
Gunilla trollade rätt å slätt fram en fantastisk helg & en fantastisk ridning!
Vi hade en genomgång och presentation av deltagarna första dagen
Och sedan checkades vi av och det dokumenterades vad som behövs ändras.
Lördag morgon jobbades med bommar på marken 
Hur vad och varför har följt oss hela helgen.




(null)

(null)
(null)
 På lördag pass två hade vi hinder med olika avstånd 
Både i trav å galopp...
Teori och middag på kvällen 
Följt av banhoppning på söndag 
(null)

(null)
Tio glada ryttare 😍

Otroligt tacksam att jag vågade chansa och bjuda hit Gunilla och genomförde ytterligare ett av del målen i min planering !

En liten check på varför jag är obotligt tyst just nu 😂🤪 min energi är i stallet & jag hoppas mina vänner att ni står ut ..

Sommaren är kort i norr 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0