Tankar i en grötfrukost

Gårdagen känns skönt att den är förbi
Jag var så sjukt energilös ,, tystnaden var det enda jag sökte!
Jag offrade alltså en hel dag i solen och med min familj.
För att sedan komma hem o inse att det inte är någon fara att stänga av och njuta av annat
Jobbet fanns liksom kvar 😇 
Så jag hämtade höet som skulle hämtas  & vattnade ridbanan så dammet ska lägga sej
Det som liksom aldrig känns perfekt,,, dammigt mjukt hårt buckligt steningt ,, ja söker man hittar man fel 🙄
Ibland känns det för litet oxå 🤪 
Tänk om jag haft kommunens börs ... snacka om svårt att bygga ett företag vid sidan av den bottenlösa plånkan.
Där det alltid finns om bara viljan finns..
Har haft denna gård i över 10år där barn från kommunens alla byar ja även från stan..
Kommit och fått rida..
Till o med nyanlända & tiggarna har fått jobb.
Men idag bygger dem ingen framtid och företags gnista..
Inte en enda gr har jag blivit kontaktad el fått frågan av vad jag bidrar med .
Lustigt nu när jag tänker efter 🤔
Är det företagsvänliga Haparanda ??
På min fars tid såg detta annorlunda ut..
Han fick till o med betalt för att hjälpa dessa till arbete och vi hade strikta regler att integrera dem i svenska på samtliga pauser runt eldstaden & med tur bjöd farsan hela gänget på pizza.
Dem killarna ringer mej ännu idag varje sommar varje år och hör hur jag har med jobb åt deras nyinflyttade vänner
Ett besök och lite kontakt och hjälp hade nog många företagare i denna stad blivit glad av.
Det är inte svårt att berätta möjligheterna som sedan genererar staden en ljuvlig framtid 
En kopp kaffe ett par ögon lite vilja kan göra susen!

Oj vad grötfrukosten blev invecklad!
Dagen är på uppvaknande och jag kan fortsätta bygga på framtiden.
Att utveckla är ruskigt spännande!
För väldigt många år sedan blev vi erbjuden (mest troligt min far) gammal butiksinredning.. vad gör man av det var frågan..hmm... om man spar på rätt ställe och lägger blicken dit då å då,, så kommer det på sin plats till slut 😝
Detta har varit väggar i en klädbutik,, men nu blir det lite blåst skydd för hästarnas hö istället 😇
(null)
Hur bra det funkar det återstår att se ☺️

Dagen är här nu och jag ska fånga den på bästa sätt

Kram på dej 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0