Mitt hjärta smälte

Åter står en mörkbrun nästan svart nordis på gården ❤️
Jag fick en nostalgisk känsla från min barndom när jag fick min första egna häst 
Midjerka !
Hon var gudasnäll och lärde mej genom åren vad hästhållning är och hur jag på bästa sätt sköter henne!
Hon var ingen stjärna på något sätt men för mej var hon allt!
Hon fick en kompis flera år senare och det blev en till nordis Gransjöjerker!
Dem var rätt lika
Under många år gick båda hästarna fast det var sto & valack på samma vaccinationskort till o med och folk kommenterade då å då att hon antingen gått ner i vikt (mickan) eller blivit musklad (Jerker)  skrattar än idag åt att jag höll minen varje gång ( men jag vet vem jag lärde mej det av)  knasig har jag alltid varit!
Nu står han här den nya
Han har ett hjärta av guld & min känsla är just den samma som med dessa två .. han blir perfekt här på gården. En riktig häst.. 
(null)
Torsdags uppdatering för den som behöver ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0