Den heliga morgonen

Det är en spesiel känsla på torsdags mornar.
Lugnet i huset ,,bruset i rören 🤔 det låter som i stugan när Kalix älv susar förbi 🤔
Kaffet är extra gott & jag längtar ut i stallet för att starta dagen!
Nu ska jag berätta om mitt senaste påfund..
Ett ny inköpt sto på 16år 
Hon har varit här rätt många veckor & ungefär lika många har jag varit sjuk... så kontentan blir inte super bra..
Inte många uppsuttna pass tyvärr 
& dessutom inte den enklaste damen att rida 🙈 kanske för nån med vana för smäckrare lättfotade svingande steg..
Så en tid har jag nog tvekat på hur jag allvarligt tänkte när det beslutet var taget ..
Jag har en förmåga att se det som inte ännu finns... se framåt innan det är klart.. att inte alls fokusera på nuet utan på framtiden.. det är bara det som hägrar .. men det är rätt knepigt för omvärlden att förstå .. som när den magra rådjursliknande 3åriga fölet klev ut i stallet 😂😂 när 147cm bara var 144 
När vi vinglandes försökte skritta rakt i ridhuset ... el ännu värre ute på vägen
När "fölet som var 7år" täckades för att inte visa hur mager den stackaren var..
När hon sedan efter månaders skador & foder gick sin första dressyr tävling med godkänt resultat.... då har jag glömt vägen dit 🙈 hur jag redan på filmsnutten hade med mej ögat för vad jag ser bortom det som syns..
(null)
Hon var tunn o omusklad spä som en räka 

(null)
Här efter en tid med kärlek 🥰

Nu spårade min story ut igen..
Det var cellana jag skulle berätta om 
Stoet som jag köpt men inte hunnit bekanta mej med.. mer än att jag vet att jag har en intressant tid framför mej...
Det är inte bara att kliva upp och tuta och köra...
Vare sej det är en Ferrari el Lamborghini 🤔
Du bör starta på växel 1 för att sedan lära dej växla upp å ner.. 
men före det... då ska du ta dej upp på ryggen. 
Bara där har vi första steget mot tillit.
Det sköna med min böna är att det finns saker hon gillar mer än annat.. hon går att växa på med beröm i rätt tillfälle 🤪 just som vi tjejer..
Lägg ett gott ord i rätt sekund å jävlar du stiger i grader...
Älskar när jag får använda hjärnan till att analysera mej framåt... så kul.
Det som hände igår var över förväntan bäst..
Den hästen fick mej att fälla en tår av tacksamhet ... ett litet kvitto på att jag hittills gjort det som hon vill och jag fick det jag förtjänat!!

Hur svårt kan det vara 🤷‍♀️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0