Vilken härlig dag

Jag vaknade före tuppen idag ...

Låg å skrollade på fb Medans klockan gick och det var lovligt att kliva upp och väcka dem små trollen.... 
ställde iordning frukost och under tiden dem åt han jag bädda undan sängar osv, 

Morgonen fortsatte i stallet .. 

städade ur och la in lite vatten i ridhuset för att få ett bättre kompakt hoppunderlag som inte dammar... 
Diskade undan o städade fikarum o toalett .. jag förundras över disken som kommer utan att någon använder koppar osv 😂
Men jag är allergisk över lapparna där det står typ " din mamma jobbar inte här" el den andra " diska efter dej"
Det är ju så simpla saker så vilket byfån som helst vet,, att en kopp inte diskar sej själv 🤔
Nå ....sen kikadeögade jag lite kort på hoppgrupperna idag ..wow.. är det verkligen mina hästar o elever??!!! Så super duktiga 👏
Även jag red ett pass för Bästa Maria när jag ändå var ledig.. Så skönt att bara få hjälp från backen ibland (läs helst varje dag)
Vi hoppade inte men jobbade på bommar i trav o galopp... svåra saker det där,, lätt hänt att vi leker lite  plockepinn ..hihi..
Hämtat Hö Och med mej hade jag lilla H som bestämt är starkare än Pippi., han lyfter minsann en häst och två kor på samma gång.. 😅 frågade om han nu talar sanning... jodå var svaret... 
Jag frågade om han kan tänka sej visa det🤔 åt mej.. det han missade var att bakom fem meter stod ett gäng kossor 😂😂
Minen var klart betalbar .. ni borde sett.
Men man tystar inte en 6 åring bara så där..
Vi får ta det en annan dag ....
Du ville ju ha hjälp med höbalarna sa du 🤢
Färdig diskuterat!!
Han vann!!!!
Ja vi plockade färska ägg oxå.

Som vanligt har helgen varit bättre än förväntat med många härliga skrstt, synd den är slut imorgon redan 


Puss om den behövs 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0