Idag ringde du inte 😔

Började morgonen med ett pass pÄ gymmet...

Just dĂ€r, just dĂ„ slog det mej... din kompis fyller Ă„r idag! 
Idag kommer du att ringa och be mej att plocka jordgubbar 🍓
Inte nÄn jÀtte mÀngd men en liter el sÄ!
NĂ€r jag stĂ„r dĂ€r pĂ„ steppern blir jag med ens pĂ„mind om sanningen.. 
Visst fyller han Ă„r 
Men samtalet kommer aldrig mer !
Idag kröp sorgen fram .. frÄn ingenstans men snabbt..
Just dÄ var det enda att bara öka tempot och trampa fortare!
VĂ€lja att inte kĂ€nna vĂ€lja att inte tĂ€nka. 
Bara fokus framĂ„t. PĂ„ framtiden, 
pĂ„ dagarna som kommer 
inte det som redan varit, det som redan Àr skrivet i sanden.
LÀttare sagt Àn gjort..
Det kanske Àr nÄgon form av bearbetning nÄtt jag mÄste ta tag i bara.
Fast inte nu inte idag!
Men jag har inte kunnat slÀppa det..
Jordgubbarna var med mej hela dagen och sent sent ikvĂ€ll nĂ€r jag red min andra hĂ€st för i dag .. dĂ„ red jag upp Ă„ kollade lĂ€get .. inga röda Ă€nnu klara. 
SÄ jag hade inte kunnat leverera dem ÀndÄ!
Som om det skulle göra saken bÀttre...

Jag trodde inte sorg kunde kopplas med just en dag pÄ det hÀr sÀttet,
Men en rutin Àr visst skapad Àven dÀr.


Att bara fÄ rasa ihop i en liten hög och kÀnna sej maktlös och grÄta Àr nog inte mer Àn rÀtt ..
DÄ blir det lÀttare att kliva upp, strÀcka pÄ mej och kÀmpa ett tag till

Sov i ro 
❀


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0