Vilken natt

Alltså det är längesedan det var sånt väder där jag tvingades ställa in lektioner för att jag dels blev skraj över att folk måste köra hit i vinden.

Och att hästarna var lite på tårna 😇
En av tre lektioner gick bra med mina lugna ponnys som bara skötte sej galant och var lyckligtvis enklare att rida fram 😉 av vinden ... Vem behöver mer än tyglar då ,,att stoppa ponnyn i 😂
Så den gruppen klev av lyckliga i ansiktet 😊 så det kan gå!

Av olika anledningar har jag verkligen sovit som en kratta i natt,
Tänkte ett tag att fönstren ger vika av vinden snart.
Sen kom saknaden.. Och det gick några minuter att ladda om och sluta tänka! Jag gör inget åt det ändå, el det spelar ingen roll vad jag gör.. Och prata går ju inte 😔
För jätte många år sedan
Fick jag frågan om jag är lycklig!
Varför jag fick den och vad svaret blev kommer jag inte ihåg.
Men kommer väldigt tydligt ihåg när jag förstod att jag missat något spesielt.. Känslan kommer ännu idag  då å då!
Vad är lycka? Är den något jag kan ta på? Vågar jag ens tro att det finns,, så fort man tänker så ..då händer nått så benen viker sej.
När man stannar upp i farten så blir jag mörkrädd,, det går fort. 
Att jämt ligga på med växeln är förvisso enkelt, dödar chansen att se   Och chansen att känna.  Chansen att känna och förstå.. Det är bara ord! 
Det blir så när man har brottom.
Ändå är jag inte klar... Mkt kvar.
Finns massa jag inte kan som kunde vara kul att lära sej!
Inatt kom jag på att jag ska plugga skog! Jag vill lära mej kaoset i skogen!
Just nu är skogen bara fin, massa träd och bör och fåglar 
bra ridvägar 
det går att jaga älg rådjur fågel.
Kilometer vis grusvägar.. Där gäller allemansrätten.. Även om jag tycker annat ibland 😅
Men hej.. Vars har jag missat resten
Det är ju olika sorts träd.. För mkt ris. Bättre tall skumma granar 
Det finns ju endel att lära sej om skog o träd.. Jag måste lära mej köra motorsåg.. Timmervagn..
Fast förr när jag var liten då drog jag hem timmer med häst (mickan)
Och även med Jerker,,, han var bara inte lika bra!
Så efter min tripp i Paris då ska jag lära mej skog!
Jag tänker gå kurs! 😜
Om jag räknar stockar på nätterna så är jag nog mer utvilad än denna morgon 🙈😂
Vad tror du om det?

Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0