Gräset bara växer

Det är grönt just överallt nu... Det växer så det knakar.. Synd att den här tiden är för fort förbi.!
Fast jag gillar vintern❄️
Idag blåste det som bara den hela förmiddagen 💨💨
Allt bara dammade runt ...
Kidzen har verkligen lekt idag... Nästan inga incidenter 😇 spes här på kvälls sidan...
Då passade jag på att vila öronen och tog två skogsturer på mina hästar... Krukan är i bättre form än jag vill tro faktiskt! Insåg det på sista hoppträningen då alla andras hästar stod mer el mindre drypande blöta med näsborrar stora som tefat.. Och en puls och andning som syntes på långt håll..
Jag som alltid klankar ner min ridning och tycker alla andra är bättre!
Men som idag så tänkte jag köra lite fys på han... Han var typ oberörd när vi kom hem, endast lite blodådror syntes extra😱
Jag måste tro det har med skogsturerna att göra,?? 
Just idag tog jag järnvägen mot vojkakala och vek sedan av vid lukkari.. Trav och galopp hem på ammunitions vägen.. Ställa böja byta galopp och skänkelvikning ... Stolt som en tupp att jag vågar ut på egen hand fast jag sett älg flera gånger nu sista tiden!
Nära hemma dessutom...jag sjunger nog så hela skogen hör att vi kommer, eftersom jag inte vill träffa älg el Björn
.....
Jag är nyduschad och ligger till sängs redan en lördags kväll själv!
Alla kidz sover.,
Imorgon är det nationaldagen och jag funderar på vad man gör som Svensson då? Bäst att kolla Facebook för morgondagen 🙈 jag är ledig och kidzen vill nog hitte på nå skoj... 
Det är tufft med många viljor även om dem är söta som bara den (när alla är tysta) 😂😂😂😋😎
Dem livar liksom upp vardagens tysta minutrar...
En bild på nummer två kommer här:
hon stod så nöjd efter trippen i skogen där hon tyckte att vi minsan går hem samma väg vi kom ..då hon inte tänkte att hoppa en stock som var i vägen var ett allternativ ...
Sagt och gjort den låg högst upp på en kulle .... För långt att gå hem 🙈
Jag vände... Bäst att välja strider!


Livet är rätt fint ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0