Käppar i hjulet

Det blev inte som jag tänkt denna jul ..
Jo till viss del.!
Jag drömde mej bort på vita snöbeklädda skogsvägar. Härliga galopper på dem stora ängarna sittandes i timmerkälken bakom Jerker och med kidz åkande på Bob..
Och mkt egen ridning och hoppning och uppmjukande ponnys och hästar inför säsongen....städade stall och prydligt och rent över allt!

Det låter klyschigt !!! Drömlikt!!

Men det bästa av det är att inget blir som jag tänkt mej! 😏

Släden/timmer kälkarna togs fram på julafton... Och då red vi faktiskt ut i gnistrande perfekt väder på finaste hästarna och fina människorna!
Så långt höll min tanke rätt fart och form.

Sen var den drömmen och planen väck!
Det kom ju regn och inte snö dagen efter..... Hästarna och vi har liksom halkat runt mest hela tiden.. Dem blir ännu stelare dem fyrbenta.. 
Sen kom kylan ... Då blev det pigga bockande hästar....
En rygg som pajade... Då gjorde jag inte många knop.. Tur jag har fått en super tjej som mockar och gör stallet ...😍
Sen bokade vi ridning för att ta oss iväg .. Men då frös antagligen min väninnas bil med häst och treiler I salmis på vägen... Och väl kommen hem så var strömmen borta. Två Tim då blev huset snabbt kallt...
En ridtur igår på 25min i 27minus fick jag ihop på isbelagda vägar och explosions benägen häst ;)

Tänk att det inte liksom är värt att planera... Utan istället följa läget.

💋

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0