Hoppträning

Finns det nått bättre än att ta en dag semester och fara på hoppträning med krukan... Nope.!
Best ever!!

Inte helt nöjd idag och hade gråten i halsen och kände vid framridningen att vad i helvette gör jag här!
Är det värt alla pengar.. Ja det kostar å rida .. Långt ifrån gratis!
Dessutom tog jag en semester dag..
Kände stressen när galoppen inte hade en rytm jag inte hittade... Ingen känsla!
Och där snackar han dans! Blä...
Ville sänka linjen.. Tre räcken på 80-90 några språng imellan.. Nä då nixpix.. För det fixar hästen lätt, det var svaret!
Och jo jag skulle bara låta han göra jobbet,,? What? Sagt och gjort.
Han hoppade!
Sen när det var banan kvar att hoppa då var mitt självförtroende väldigt upp å ner.. Ska ja kasta in handduken el bara hoppa så bra som möjligt så jag slipper göra om det 😜
Jag valde det sistnämnda och var hyfsat nöjd , två lite mindre koordinerade galopper mellan o efter hinder men inte värre än så.
Jag är inte van motgångar i hoppningen då det flytit på så bra... Så nu tog det lite extra ....
Men men.. Det gick okej ändå!
En annan sak som är bytt är att krukan inte är lika exalterad å åka på träning  som sin matte... Förr gick han på som en kung... Nu måste jag ha last hjälp...han är inte omöjlig men lite extra tid får jag räkna med 😁
Det löste sej bra ändå idag,skönt med hjälp som inte stressar upp sej .. Så jag blev inte kvar i Luleå ...hehe...
Och sen urlastningen gick super då jag klarar den helt själv 👌👌👍😍
Älskar att klara mej själv !

Jag är slut och trött med hjärtat fullt av energi ❤️❤️❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0