Intervjuade en tiggare :)

Jag är så sjukt misstänksam och nyfiken....
Så igår kväll fick jag nog och satte mej ner och använde den taskiga engelska jag kan...nå hon kunde inte bättre.

Hon var 24år nu hade för första gången i sitt liv jobbat som tiggare (säger hon)
Uppmärksamma ordet JOBBAT.
Det är ett jobb att sitta utanför matbutikerna och tigga..
Höggravid och ska nu hem till Rumänien och föda på 1mån under tiden kommer hennes egen mor hit istället. Så ingen annan "tar" hennes plats!
Förra veckan hade hon haft problem med en annan Rom som ville ta platsen. Men gett sej av då hon stigit upp och visat magen 😉
Jag svävar på hopp och förtvivlan.., vad är sant och vad är falskt?
400e kostar det att köra hit från Rumänien.. Det är dyrt med diesel!
Att sova i bilen i vinter har varit så där.,, 2cm snö på INNSIDAN av rutan för att dem inte har pengar till att värma och köra på tomgång natten?!
Hur kan man tycka 100-200kr /dag är bra inkomst? Är det värt timmarna och att lämna sitt barn hemma (3år) nu nummer 2på gång.!
Har dessutom 12år skola och 2år universitet bakom och utbildning till farmaceut ? Men det är kris och finns inget jobb där hemma!
Vågar jag lita på dessa människor? För det är ju ändå människor!
Behöver dem hjälpen och ska vi ställa upp el blåser dem oss rakt av!

Det cirkulerar många frågor!
Är det organiserad verksamhet bakom el inte?

Jag hade chansen och fråga allt jag kunde och står ännu mer frågvis nu än innan jag började!

Ja vet att jag är tokig men jag kunde inte låta bli 😱

/ bara jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0