Jag spekulerar och funderar

2 saker som slog mej idag ...
Det här med att prata och vilka ord jag använder mej av i vardagen 🙈

Att man blir som dem man umgås med!!
Jag svär ohyfsat mkt.. Och det passar verkligen sej inte överallt...
Det bara kommer lite som ordet TYP det använde jag mkt när jag var yngre.. Men svordomar måste dem användas alls? Kanske bättre att vara tyst?  Om jag plockade bort varje ohyfsat ord under en dag.. Vad får jag då sagt,,, ler,, hur tyst blir jag då?? Asgarv! 
Ifall jag istället byter dem mot ett passande ord  hur låter det då?
Istället för ----jävla vad svårt...
                 ----tungt vad svårt..
         El     ----otroligt vad svårt..
              ---inte lätt när det är svårt---
Suck ......

Och tänk dej då att stå och prata med någon som aldrig använder svordomar någonsin... Du kommer som på dej med att i var tredje mening säga nått olämpligt! Försök byta till bättre ord.. Det uppstår liksom tunghäfta 😳

El som idag råkade jag prata med prästen och inser att jag lyckats låta bli att svära men istället minst tre gr säga herre Gud .... Ler inte det minsta!
Att dessutom berätta att mamma springer i kyrkan men det inte bitit på mej.. Gissa uttrycket och minen jag fick.
Jag tror bestämt inte jag platsar bland väl talande och fostrade två fotingar 😂😂😂

El så ska jag anta utmaningen ......
Tänk först prata sen om jag måste!!
Och inte ett dåligt ord på en vecka!

Kan väl inte vara omöjligt?? Hmm

Trevlig fredag på dej 
             💕


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0