Tidig morgon

För att "Todo" listan innan dagens jobb pass är coooolt LÅNG ;)
Städ, stall,lektioner, kalas!
Men jag verkligen älskar morgonen i stallet!!! Lugnt och fridfullt!

Det är i dags läget 12 hästar på gården !
Vet inte hur och när det eskalerade ;)
En häst byter stall i månadsskiftet och en ny kommer.

Har lite saker jag borde hinna få gjort på gården.... Antar att jag måste ge upp och se med lite sorgsna söta ögon om hjälp..... Jag önskar jag hade mer tid att lära mej hantera traktorn lite bättre och smidigare.
Jag behöver bearbeta uteridbanan! Bort med snön, fram med sand.
Och ridhuset behöver oxå stampas/blötas,,, solen gör sitt nu!
Hagarna behöver putsas!
Åååånu vad jag behöver ledigt!
Varför har vi inte kvar såna där arbetsdagar som fanns förr i tiden?
För visst fanns det några typ höbärgar dagar,!
Tänk att få nån extra dag ibland!
Jobbar nu min4e av 12 dagar!! Älskar kommunens schema läggning ,,,,not!

Det som inte dödar det härdar & man utsätts inte för sånt man inte klarar av!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0