Dax att äta "ren mat" kanske...

Fy bubblan,,, mycket går att köpa men nu börjar det väl dra lite fel va?? 
Att måsta sitta och lusläsa allt innan man handlar tar ju as LÄNGE och vem har tid med sånt? inte jag iallafall..
Bara det att förstå vad som står på dom jäkla ettiketterna och burkarna och förpackningarna...grrgrr
ja på cigg står det ju tydligt att RÖKNING DÖDAR...tydligt och klart...inga krusiduller...gillas...
Men på maten,, fullt med aspartam ?? vem vet vilket e-ämne + siffror som står istället för att det står aspartam!!.
Aspartamet används ju för att det är billigare än riktigt socker...dock inge nyttigt alls! och har samma effekt! som vanligt socker..vem försöker ni lura? ;) 
IKEAS chocklad skit....fyyfan!!  2ton återkallat..uääk!!
Men det alldra värsta är nog all snabb mat!!!!   Att vi är så lätt lurade så vi stoppar i oss vad som helst,,,att jag reagerar är INTE för att jag inte äter häst...det spelar absolut ingen roll för min del,,,alltid ätit djur från "egen" gård..då vet jag VAD jag ÄTER...nice...  men dessa HÄSTAR..antagligen stulna sådana..utan papper/pass...vem fan vet vad dom blivit BEHANDLADE AV???  livstidskarens finns ju på många hästar idag...spes dom äldre sku jag tro!!   vilka läkemedel får vi då i oss??
 
Konstigt att vi lever i ett samhälle med sjuka barn/vuxna,,mest synd om barnen faktiskt!! då vi vuxna äter vad vi vill men kiidzen våra vet inge BÄTTRE än att äta just vad VI bestämmer!!
Konstigt att vuxna och barn hur som helst åker på diverse allergichocker??!!
 
Kanske dax att gå tillbaks i tiden lite och ÄTA LITE STENÅLDERSKOST!!  va tror ni?!
Sånt vi odlar själva !!  bra grejjer..
 
TYCK TILL LITE!!!   jag kanske har fel och behöver tänka om ...ler...
 
Skönt att rensa tankarna lite granna..
 
 
KRAM <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0