Då ögonfransarna FRYSER...

God dag heter det väl när klockan blivit så mycket redan ... bestämde redan igår INNAN kylan kom krypandes att vi skulle mötas upp med bästa Emma för en skogs tur alá HÄST...
Sagt och gjort.. uppe med tuppen (kl 08.00) och ut och fodra djuren och pissa hunden och sedan en kopp varm te och macka med ägg på..mums.
Hopp i kläderna och ut i stallet, in med hästen och på med sadeln...och iväg!
Skrittandes hann vi med en massa skvaller och hann till och med kika av lite räv spår(inte för egen del,,utan span åt grabbarna som jagar)
 Vi kom inte riktigt så långt vi tänkt utan fick vända tillbaks då hästarna inte riktigt bottnade på RÄTT sätt...nå 1tim blev det och då vi skildes åt och red åt varsit håll (hem) så passade jag på å trava...ler... var så kallt att fransarna frös fast så jag fick typ ha ögonen ÖPPNA och låta bli att blinka,, jerker han hade istappar runt mulen och såg allmänt söt ut!
Nu efter ett par koppar coffe så har värmen i min kropp stigit och åter igen drar jag ut för att kanske rida ett finn troll...



Syns det hur kallt det var på morgonen?? 

Finns inga dåliga väder bara dåliga kläder!

/ puss i pannan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0