Ett nytt januari

(null)
Jag har 6 dagar "ledigt" från hotellet 
Men har haft röven full med jobb på gården 
Här har vi kämpat på med att byta rör som spruckit av kylan!
Täppt ingen ventilations hål i garaget & faktiskt lagat garage porten. Inte en dag för tidigt..
Men alla ser problemet, dem säger till. Men jobbet får jag lösa själv ..
Ändå står min bil ute i kylan för att grabbarna behöver platsen,, jag kan ju alltid jobba lite fler timmar på dygnet om Skodan går sönder.
Jag låter lite bitter, jo faktiskt. Jag gör saker för alla andra .. jämt!
Håller i dem flesta trådarna, är så trött så jag blir tyst & ledsen istället!
När ska dem förstå ? 
Det är ett evigt kollande av temperaturerna, planera efter det.
Ved , snö, städ, mat, jobb, och mera jobb.
Idag lyser solen.. det är fint ute. Lite kallt bara.
Gymmet är avklarat med både träning & städ.
Utöver det har jag fredags städ hemma & mat att ordna.
Stallet väntar på mockning & hästar på ridning 😍 förr var det bland det bästa jag visste… nu vet jag inte .. 
ibland längtar jag bort… kanske ett annat liv en annan tid.
Jag är besviken på mej själv att jag låtit saker gå så långt.. mina egna intressen är åtsido satta för länge sedan.
Saknar det .. energin av hästarna.. känslan av att ha lastat in dem i trailern & veta att vi ska hoppträna. Gud om jag bara kunde förklara hur bra jag mådde av det ..
Endorfinerna som rusade runt.. musiken i högtalarna & ridkläderna på.. det var något så fantastiskt med allt det.
Saknar alla dropp in kaffe i huset… alla spontan besök i olika ärenden men a. Olika anledningar har dem slutat vilket är ledsamt ❤️

(null)
Jag har kvar min käraste krukan 😍han är ännu oxå ett riktigt yrväder..
Vi fick så snyggt schabrak i julklapp så det gör det lite lättare att motivera sej ut i kylan 
(null)

Jag var tvungen att göra ett mindre roligt beslut & låta hinken flytta till ett nytt hem,
Vi har kämpat på många år, med goda resultat men en ridskole häst är inte han grej med sin känslighet & fart..  han åkte på söndag & hagen är tom nu… visst grabbarna är ju kvar men det är ändå inte samma sak.
(null)
Detta grymma armband fick jag i födelsedagspresent av dottern .
Älskar DKNY märket.. det är ett märke som är mindre vanligt & du slipper möta det överallt 
Jag har både skor , kläder, väskor & klockor & nu smycken 😍😍 love it!!

Sitter med dagens todo i huvudet & kaffet är slut i koppen.
Så nu är det bara att ta tag och beta av den .

Kram på er 🥰

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0