Laddar för jobb resten av veckan

Hur laddar man energi så den är på topp resten av veckan? Det är alltid lika tufft att hålla lågan uppe,, just innan du går på ..
Har haft långa diskussioner med människor som undrar hur jag orkar.
Problemet är väl vad som sker om jag inte 
gör nått alls.
Det är inte så att jag älskar jobba, men att vakna upp till en "tom" dag är obehagligt 😅
För jag har aldrig levt så.. jag försöker och har blivit mkt bättre på att hänga kring köksbordet med en kaffe, isoffan framför en serie,, el bara ta en promenad för att tid finns.

Jag menar bestämt att en människa utan jobb,, isolerad utan omvärld,, blir sakta sjuk,, utan att ens själv vara medveten om det.
Du behöver ha något som driver dej ur sängen  varje dag, något som känns meningsfullt, och är det svårt att hitta mening,, DÅ ska du verkligen se upp.
Idag är mitt driv att få upp en dispenser i garaget.. snyggt & rent & praktiskt .. passar galet bra till hörnan .

Och utöver det städa lite hus 
Sen har nog jobb energin nått toppen 😋

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0