Ett gott öga

(null)
Det är julafton i morgon 😝😝
Har lite Pippi Långstrump fasoner på gång 🤷‍♀️
Lite väl ofta kan jag känna mej just som Pippi.
Sådär bak och fram..
Leva lite just för dagen & njuta av livets goda & roliga saker.
Varför ska man ta allt så allvarligt? 
När det bara blir pannkaka ändå... 
saknar bara kappsäcken med guldpengar & en apa ... hiihiii....
Imorgon flyttar nämligen gårdens 14:e häst in.. Lilla Gubben 🤭
Lilla Gubben är som vanligt en postorder ,, en gris i säcken & antagligen ett par månaders jobb och undran om hur jag tänkte,, el om jag ens tänkte 🤪 
Jag kommer gråta skratta & analysera mitt köp .. övertala alla i min omkrets att det absolut var nödvändigt.. en riktig släng av var jag på riktigt frisk... och tillslut kommer jag tro på mej själv 🤪😝
Kavla upp ärmarna & bara gilla läget & inse att allt har en mening...
För jag säger inte att jag har ett dåligt öga för vad jag behöver ... & just nu behövs en Lilla Gubben.... även om apan & kappsäcken saknas... kling och klang oxå för den delen 🤷‍♀️

Håll nu tummar & tår för att månaderna framåt blir ett sant nöje !

Om inte annat så har jag ju lotta på Bråkmakargatan som får hoppa in,, för hon kan allt... jag har minnsan sett på barnprogram när jag var barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0