Vilken blöt gårdag

Regn i februari ,,, det bara Öste ner tidvis 💦
Bara efter stallet gjorts var det klädbyte..
Det formligen slaskade i fötterna & jackan vägde två kilo extra
Sen hade vi 1,5 Tim till övers ( trodde vi)
Sadlade upp och promenerade till ridhuset men där tog det stopp ❌
Dörren gick inte upp då det regnat & fryst fast
40 minuter höll vi på... gav upp testade igen 
Sadlade av & prövade igen
Fick hjälp till slut och något sent & less  rullade kvällen på 
Ytterligare klädbyte gällde någonstans i mitten...
Det är då jag på riktigt undrar hur fan jag tänkt... är det på riktigt värt slitet...
El är det läge att packa ihop & byta ort!!
Gården går ju å ha som sommarstuga 😇

Men i morse så ser världen helt annorlunda ut 
Mkt torrare & efter en varm natt så är livet på topp igen 😇
Det som Var igår rann av som vatten på en gås 😉 
Inte nån större idé å slösa energi på varken mindre klyftiga människor el att vara irriterad!

Träningsvärken efter ridprovet är ännu med ..
Hur fasen kan man ha det efter tre dagar ännu
Borde inte jag som rider 1-5 hästar/dag klara 2 på ett prov 😝 
Visst var den ena som en finlandsförja både bred & tung men ändå
Båda var grymt trevliga ändå när man kom åt dem... jag har aldrig varit bra på att sitta upp första gången å vara nöjd
Oftast vill jag ha tid och några dagar på mej ..
Men det gick ju vägen ändå...
Det blev en hel memoar nu ...
Ha en fin dag 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0