Sovmorgons lyx

Jag fick sovmorgon idag ❤️ så skönt till kl 06:00!!! Vanligtvis uppe redan 05:15

Det är något spesielt med jakt.. det går inte komma över eller runt.
Lilla L är helt fantastiskt intresserad av jakten. Den går före allt annat.. före kompisar, happenings, allt!
Läste faktiskt på messenger om föräldrar som tyckte till om fortnite ,, ni vet det där spelet alla kidz spelar!
Det var ang spel tid!! 
Tänkte nä nu jävlar .. nu kan jag ju oxå tycka till 🤔 eller hur tänker jag? Hur gör vi? Det måste väl röra mitt kidz eftersom jag är i gruppen 😅
Vänta nu... visst han spelar .. helt okey mkt 
När han inte har något att göra ja!
Men vad gör inte jag !!!
om jag inte har nått att göra? Bloggar. Sitter på faceboook.. vad är skildnaden!
Han tar faktiskt ansvar över både skola och speltider. Enligt mej! Okey att klockan kan vara  22.. vem bryr sej? Om han kliver upp utan protest.! Kommer och sover utan tjat!
Inget gnäll från skolan om trötthet ..
Han väljer hellre jakt än spel... han lägger sej före mej pga tidig uppstigning. Han dubbel kollar om jag sattit kl utifall hans inte fungerar!
Han ansvarar själv för mackorna & drycken & chockladen och allt som ska med i väskan på jakten... han har till o med nya vänner på 45-60åringar som han håller kontakten med pga jakten! Han vet exact vem som skjutit & vad & vars.. hur hundarna fungerar och allt ni vet!
Jag samlar nog bara mod själv till att veta när han är klar för en egen jakthund.. fördelar & nackdelar.. definitivt är nackdelen en flytt då gymnasiet ska göras,,för nog lär det dra mot söder för jaktgymnasium
Tillbaks till spelet....
Om jag själv sitter på fb rätt mkt... om jag själv är vaken för länge ibland 
Om jag själv är för många timmar i stallet 
Har jag då ett problem med fortnite?
Nä faktiskt inte för jag har inget bättre alternativ åt grabben🙈
Han leker ute med sina vänner fler timmar än för få timmar.
Han har lärt sej att ha tråkigt... (då spelas det) Tråkigt är nyttigt att lära sej ..! Det är därifrån viljan att hitta på något annat växer!
Han väljer skogen före kompisar och ränna på stan!
Ähh jag kan plädera ihjäl er!!!
Ni fattar nog ändå!

Jag kom inte på något vuxet som lät sjukt bra att skriva i gruppen & blev lite besviken på mej själv ...😖

Och istället inser hur lycklig jag är över livet vi lever och vad vi faktiskt åstadkommit för våra kidz!
Visst dem är säkert bortskämda.. vilket jag med all säkerhet kommer att fortsätta med eftersom dem är värda det!
Men en sak är jag klar med !
Jag kommer aldrig bli kompis med mina barn vi leker inte på samma våglängd!!!
Jag är fortfarande den som är vuxen och tar besluten! Den jobbiga pinsammaste i världen morsan som vet allt innan ni vet ordet av det!
Eftersom jag själv varit ung...men det är en helt annan story!

Här sitter jag nu en tidig lördagsmorgon med kaffet i hand eftersom min 12åring kokat det åt mej för att han var först uppe .. just pga jakten! Så även om han kunnat spela fortnite igår kväll så gick han och la sej före 22 för att vakna i tid ❤️❤️

Att vakna till detta är vardagslyx
(null)





Godmorgon mina vänner 
Ge er tid att se & tänka på dem fina bitarna i livet 💋

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0