Nordan vind

Det är såå kallt så jag inte hittar ord ❄️💨💨
Har eldat 🔥🔥 & eldat hela dagen från tidig morgon till sen kväll
Gick ut redan klockan 06:30 & kom in kl 19:30
Blev en riktigt lång dag här 🙈
Alldeles för lång 
Jag har eldat i badtunnan som av misstag frös på med vatten... en liten miss som tagit ett jäkla dygn & ännu inte är klar ..grymtgrymt..
I morgon får jag låna en pump för att pumpa bort skiten
Eftersom tunn jäveln inte tinat ordentligt ... 
ett noll till den!!!! 
Men jag ger inte upp
Sen fick jag hjälp att bära in vatten pumpen från bäcken 🤗🤗🤗 tusen tack för den !!!
Har kört rundbalar till hästarna & tömt skopan med gödsel.. även där ett noll till skopan 😖
Det mesta har frusit fast... och jag fick hacka med spett så gott det gick och orken fanns!!
Gud vad det är flashigt att vara häst bonde 🤪
Måste vara alla tjejers dröm 😝
Vad gör man inte för sina fyrbenta vänner??!
Måste jag säga att en biljett till varmare ställe hade varit guld värt idag!!
Det var nästan med gråten i halsen jag insåg kl 17:30 att 2 av mina guldkorn väntade på att bli rastade 😖🙈
Bara in och klä sej i ridkläder.. eller ta av sej lite av alla lager för att överhuvudtaget ta sej upp i sadeln & rymmas ...hiihiii... 
man klär sej rätt piffigt ..för att överleva i kylan!
Sagt & gjort tänkte jag att dagen inte Kan bli sämre
Men jodå... det kunde den visst!
Cellana levererade ett otriligt fint pass & vi hade en trevlig samarbetsfull ridning!
Men sen krukan.... njaaa 
Han kändes inte prima 😥😭😭
Värsta mardrömmen... inte riktigt med 
Nått stämde inte idag ... nu hoppas jag bara inte det är som jag tror.. utan att det bara är idag... jag vill inte ge upp han!
Det är min allra bästa vänn .. mitt allt .. min gud ... men snart har jag inget val.... 
och jag vill inte välja!
Pann helvetet i stallet läker vatten tydligen !
Yeee ... jag måste nästan tro att jag gjort nått som karman tar mej på!!
Traktor däcket har pys punktering
& bilens disel värmare funkar vara när den känner för det!
Och jag då???? Hur mår jag i allt!!
Perfekt!! Vem fan ljuger jag för?!
El nää seriöst 
Jag mår faktiskt rätt bra ändå 🤪 
Det är ju bra att ha motgångar .. det stärker.!
Den här dagen har ändå i slutändan varit värt allt tjorv!
Jag är glad in i själen 😘
Det var bara en riktigt kall dag!
Imorgon börjar en ny vecka &den blir mysig ❤️

Jag har haft en otroligt härlig vecka som berikar mej ofantligt både på insidan & utsidan 🥰❤️

(null) (null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0