Galopp träning på äng

igår var fantasin långt borta och det har ju regnat till och från så ridbanan ville jag ju inte gropa till ;)
Kläde på krukan i bästa röösli sadeln och graman  för säkerheten och drog ut på tur på ängarna 🐎
Fina fina heppa. Där kunde vi sträcka ut så när som på lite orolig om det var halt av regnet. Men har han tävlat fälttävlan så var min äng lätt :)

Rudy och jag gjorde likadant. Han älskar ängarna att sträcka ut kroppen är bra för alla hästar, jag tror vi överlag för ofta rider "ihop" våra hästar för mkt.
Dem är ju gjorda för att fräsa iväg med jämna mellanrum. ;)

Nöjd och glad städade jag huset av energin som kom från hästarna.
Det är det bästa som finns att lägga sej i rena sängkläder och veta att ingen sand finns under fötterna när jag vaknar 🙊

Nu är det bara schema fix inför hösten på gym och stall som måste klutas ihop,,lättare sagt än gjort!

Kramen  behöver jag själv idag 😳


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0