Röjsågs ABC

Igår var det intro i röjsågen ABC 

Det är ord & meningar som jag hört sedan barnsben... men aldrig någonsin behövt bry mej om.. det är ju bara en skog...
Något jag njutit av i alla år, med häst mest.
Långa galopper efter nån hittad skogsväg..i någons skog.
Nu har väl inte min syn ändrats alltför mkt för ännu är det oxå skog,, lika mkt skogsturer på ryggen .. det är nog ännu mera förtjusande där nu när lugnet behövs..
Idag träffar du sällan någon annan där.
Det gjorde vi förr.
Skogen var intressant för alla då!
Bärplockare.motionärer. Jägare. Skogsägare..
Skogsägare---det var något igår som fick mej att haja till!
Flanellskjortan!! 
Den hänger ännu kvar.. oj vad jag såg många skjortor i den klassiska röd, blå.svarta färgerna :)
Jag ser att det är skillnad på skogsägare & jägare (mkt intressant de där blickarna ang skog o älg ) ler stort! Pengar o kött har ett värde där oxå tydligen? Vem vet!
Det skickades runt det senaste inom skogskläder alltså....asg... typ en modemässa för pensionärer.. några av kommentarerna var ju fantastiska 🙈
" kan det vara så här tunna"
" dagens funktions..något " nästa fyllde i om ja det är så där så man slipper vara blöt i svett ..
Hihi....
Någon muttrade över priset 🤣
Det är lite mer än priset på flanelskjortan från lantmännan (dagens granngården)

Det var en intressant intro kurs och jag ska minsann ut i skogen och lära mej mer om att röja ...det blir nog kul!
Aldrig försent att lära sej något nytt!

Ett gott skratt förlänger dagen en smula  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0