Hjärnan & kroppen sa olika!

Jag var tvungen att kompromissa idag ... för jag ville träna! men min kropp ville inte!  STEL av bara den,, ont ont i rumpan och benen, bara sitta på stolen och flytta en fot åt sidorna gör aj aj...
Men då vet jag att BENPASSET igår gjort susen...
Så för att försöka bli av med värken som ju alltid är värst dag 2..(imorgon ) så blev det bara 30 min på konditionsmaskinerna.. blandade cykling rodd löpning och crosstrainer..
 
På hemma fronten händer en del nu.. lite oro i mig nu! hur fasen har jag tänkt??   nu står maskinerna på plats..jorden i stora högar....  huhh... ont i magen och HJÄRTAT... Är detta rätt nu eller borde jag tänkt efter och inte varit så himla ENVIS??!! 
ETT JÄVLA RIDHUS???!!!  jahaa.... bäst att rida mycket då ;)  eller så får jag väl ställa upp HUSBILAR eller JÄNKARE i den....
Eller kanske ändå flytta upp till Båtsfjord  och jobba med nå fisk eller så ! kul att ha val i livet!  ler
Undrar just hur klart det var för andra som jobbat upp stora gårdar från inget,, typ kukkolaforsen.. är det så självklart att vilja fortsätta i sina föräldrars spår? och utveckla!   (ursäkta exemplet,,,det var bara det första jag kom på)
Jag fortsätter visserligen med bären, men valt bort broccolin denna säsong för att kanske hinna andas.. sen har Lennart haft jätte gamla vinbär som inte levererat annat än jobb sista åren vilka jag tagit ner och lägger upp hästhagar... jag har ont i hjärtat av det... lite som att svika han. grinar lite... jo jag åker förbi och avlägger mina planeringar med han på graven.. bara för att jag tror han lyssnar. och det känns bra så!
 
Det är midsommar snart men det blir ingen Kiruna resa just som jag brukar över midsommarafton.. måste flytta fram det... tyvärr..   Har inge sällskap dit denna helg och jag vet att fisket är bättre efter så kanske lika bra :)
 
// kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0