Lär mej använda saker till min fördel

Igår var det super kallt., fast det visste jag ju inte om eftersom jag lite smart inte kollade tempen el fb innan jag byltade på mej kläder å gick ut i stallet!
Det planen fungerade .
Ett rent stall senare & tre hästar senare ville magen ha lunch & det var kyligt(5tim)
Men ja inte rider man bättre i kläder som gör att man tippar fram som en pingvin 🥴 men jag gjorde det som behövdes 
Cellana är så tunnhårig & inte alls nöjd över att blivit förflyttad till kalla bredd grader , så hon fick bli longerad med fleece täcke på
Men det var en fröjd att stå på andra sidan linan å filosofera på takt å swung å steglängd & öron & ögonspel!! 
Super nyttigt att låta hästen bara rulla runt i alla gångarter å invänta din signal på vad som ska till sen 🙌 hon är extremt snabb å lyssna 
Ibland hinner jag inte med när hon reagerar & jag inte med säkerhet vet om jag släppte kontakten el gav en signal jag missade själv 🙈 intressant!!
Beställde ett rid täcke så hon slipper bli kall om ryggen vid ridning.. bara anpassa efter väder nu!
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0