Det berättades inte

När jag blev hästbiten var det ingen som berättade om att der fanns mindre bra sidor..
Idag är kylan en sån , kom jag På..
Ponnys var ju söta små djur som gick att pyssla med i oändlighet🤗
Socker söta med en doft bättre än lördagsgodis ...
Och det är nu verkligheten inte fanns..
På den tiden var det ju någon annan som tog hand om dem söta pollarna vintern igenom,,
Det var inte ens påtal om eget..
El egen häst... 
inte sa mina föräldrar el någon annans heller hur kallt det ännet ska dessa djur ha omsorg & kärlek.. vatten & mat .. det sistnämnda kostar en förmögenhet!! Desutom
Oavsett kylan! 
Och ännu viktigare att dem rör på sej..
Kostar gör det oavsett väder & hästarna är lika lyckliga att se mej som jag en sommardag i juli 😅 
Så det dem sa när jag var liten stämmer bra

Finns inga dåliga väder bara dåliga kläder 😝

Med dessa ord klär jag på mej & går ut & rider tills fingrarna fryser av & kölden får in mej !

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0