Dags för slut refräng

Har hållit igång hela kalla dagen..
Det har pendlat mellan kallt & jag fryser ihjäl 🥶🥶🥶
Förkylningen är ett faktum ,, grattis liksom!
Haleluja några veckor friskt med träning hann jag med..
Testade en sån där nymodig våg idag 🤔
Alltså appar å grejer...
Svärföräldrarna är så mkt mer pryltokiga än jag någonsin trodde..
Så där klampar jag in & dem har liksom appar på sin telefon å sen står man på nån våg och bla bla... jag testade självklart den 😝😝
21,2% kroppsfett 🤔🤔 
Jag kommer nog kliva upp på dem där nya grejen fler gr🥴🥴 jag är rätt målinriktad på utveckling🤭
Hur svårt kan det vara liksom ...hmmm..
Undrar just vilket som är värst,,,,, att jag inte hade aningen om att detta fanns för hemma bruk eller  % ...asg !!

Kylan kröp på idag..
Det var 8 kidz & två vuxna uppslutningar på morgon fordringen!! Fast kylan var som den var & det var en as tidig lördag för den som inte är van!
Vi putsade & fejjade & fodrade och donade
Trots fingrarna frös & kinderna sved höll dem flesta ut ..
Det är roligt att ha teori på detta vis 
&ponnysarna glänste i sina flätor...Och jag bara hoppas barnen fått en inblick i vad häst livet är 365dgr/år  
Det är en livsstil som ger dej fruktansvärt mkt mer än kalla kinder & frusna fingrar 🤭🐴😍
Även zizzi fick senare efter lunch ett kör pass med släden, ihop med en tjej som varit hit ett par gr och lärt det jag hunnit lära ut ang släd körning... & idag blev det eld prov eftersom jag var tvungen att prioritera tiden i kylan.. så körde hon ut själv & jag & j tog ut 2 hästar i ridhuset för longering innan dem fick landa inne på middag...
Det är så synd om C hon fryser verkligen.. 
& jag har inte samvete att tvinga damen att vara ute i kylan... så hon blir här med min ...prinsessa af Mattila hästgård & således inne efter halv dag 🤭
Har jag tur har hon pälsat på sej nästa vinter.. heehee... som en kinesisk naken katt..
Annat är det med mitt poppande popcorn på lina ,,suck... i normala fall heter han krukan.. 
men sista kalla tiden är popcorn mkt bättre ..
Han poppar liksom hit å dit & här & där...
Jag drömmer om att orka rida han trött å nöjd.. lätt.... då kylan håller sej på den mindre trevliga sidan..
Men en evig unghäst måste vara allas dröm..!
För övrigt är jag nöjd med att inälvorna på toa spegeln sitter där dem ska..
Och lyset kan eventuellt generera en hyfsad sminkning om jag nu skulle få för mej att se anständig ut.. & kanske ta mej ut på galenskaper nån dag..
Innan har jag liksom tyckt på hemma plan att det ser okey ut medans paniken stigit i lyset på borta plan ...ojojoj...
(null)

(null)
Det gula jämfört det vita lyset .. jepp..så det kan gå med den sminkningen....
Värt ett försök nån dag..
Kan det bara därför folk inte känner igen mej utanför gym & stall... nä vill nog inte veta...


Trevlig lördags kväll 
Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0