Hemma igen

Det har varit en helt makalös helg i Kirunas djupaste skogar efter älvens dalar,, i det väglösa landet!
Det har varit en behövlig brejk i min annars rätt lika samma vardag!
Vi har fiskat .. vandrat i snåret efter älven 
fått möjligheten att koka kafé över öppen eld!
sovit tills jag vaknat & bara för typ hungern el att tröttheten är borta 😍
Ligga och lyssna till älvens forsande..
sitta vid elden och utan stress få se elden brinna och bli glöd 
få halstra en harr el öring för att det är gott
Få äta mexicanasoppa som helt plötsligt känns som värsta lyxmaten under öppen himmel.. fantastiskt rogivande!

Ingen el inget rinnande vatten ingen materiel lyx...

Fisket isej har varit något mer än vanligt något utöver det normala för en midsommar!
När fisken nappar som om dem aldrig ätit... varje kast hugger 
När jag sportsligt väljer vad jag tar upp & vad som är försmått och får åka tillbaks och växa till sej.. när det sker typ 10 gr under en tripp då är fisket en lycka.
När till o med den lilla killen på 10 börjar släppa tillbaks och förstå vad fiske kan vara... då är det trevligt!
När jag väl kommit hem och inser hur skönt en dusch under rinnande vatten är & hur mkt ström o el kan låta... 🤭 
Då vet jag hur viktigt det är med möjligheten att kunna koppla av där uppe i världen ingen förstår hur skönt det är.
Där tiden dagen och måstena aldrig finns!
Det är det bästa som finns❤️
Bjuder på lite bilder
(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0