Korta å långa vokaler

När man sitter där i köksbordet för att hitta några få ord som innehåller korta o långa vokaler och en viss bokstav.. & samtidigt inser att det är en 10 årings läxor 🙈

Hur kom det sej att jag klarade skolan är frågan...! 

Idag har det blåst rejält och riktig pudersnö har trillat mest hela dagen men inte mer än några lätta cm riktig fluffigt..
Men vinden var inte att leka med ändå kunde jag inte låta bli att rida ut innan jag motigt pga kylan drog mej in i ridhuset.. vilken lycka att jag faktiskt stod på mej,,
mot alla odds och bara byggde det.. min sämsta sida är ibland den bästa😇

Idag mötte jag en man som jag faktiskt behövde träffa.. han har nått att lära mej.
Vi bestämde att det får bli lite senare kanske till våren när skaren bär och terrängen är tillgänglig,,, istället För att blunda så öppnade jag en dörr,, den Har Jag bestämt haft stängd alltid,, många har prövat...flera gr har jag inte brytt mej men just nu är det läge.. 
Kanske klarar jag det denna gr☺️
Det är ju ett nytt år och jag måste ta tag i saker så enkelt är det🤷‍♀️

Det är lätt att stå när det finns en tyngd i fötterna 😝
Oavsett om det blåser kastvindar 


Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0