En ny ängel

Himlen har fått en ny ängel
Och återigen fick jag en tankeställare över hur kort och skört vårat liv här är!
Hur viktigt det är att ge varandra tid 
Även om det bara är några minuter här & där
Att sitta ner över en kaffe ibland även om ditt eget liv rusar snabbt.
Inte bli för självisk och egoistisk!

För varje gång jag fått ett nytt besked om ny hämtade änglar har jag blivit lite mer noga med att ge den där minuten till dem som jag bryr mej om,,, den där extra presenten jag fick i tanken att den passat någon jag känner..
Att berätta om jag blir ledsen över nått för att jag blir sårad 
Att ge den där kramen för att jag vill det.
Att uppskatta vännen som frågar hur min dag varit.
Att pengar aldrig ger dej lycka el kärlek
Att jag delar med mej åt den som behöver det.
Att fråga om jag inte förstår innebörden av det du sa.. 
Att lyssna och finnas är det bästa man kan göra för någon.

Jag är inte last gammal fast jag mkt väl är över sträcket för att kallas ung 🤔
Men jag har fått en stor dos av döds bud i mitt liv. 
En mkt betydelsefull vän till mej sa en gr att jag bara får det jag klarar av att bära.
Så kan det nog vara.
Jag har blivit hårdare med tiden, saknaden bär jag med mej allt jämnt & det lär man sej hantera.
Men jag har varit på fler begravningar i mitt liv än på festligheter. Ganska sjukt!
Döda människor är inte ens obehagligt att se på mer. ( vana??? Det är knäppt)

Jag är glad över att jag tagit mej tid åt denna ängel.
Vi har druckit kaffe på mina raster
Jag har lyssnat på historier från förr
Jag har då och då lagat en portion extra mat och fört det.
Köpt med lite fika 
Vi blev vänner även om åldern var rätt stor

Livet är något vi ska njuta av 

❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0